Un grup d'estudiants de doctorat del BBT guanya el Dermachallenge del Healtech 2030 Innovation Challenge

14/10/2024

Un grup d'estudiants de doctorat conformat per quatre estudiants del BBT (Daniel Cabrerizo, Paula Urdalleta, Raúl Agut i Shana Jin) i un del CIEFMA (Diego Ruiz) de la UPC van resultar guanyadors del repte Dermachallenge, proposat per Almirall, al Healtech 2030 Innovation Challenge d'enguany.

Un grup d'estudiants de doctorat conformat per 4 estudiants del BBT (Daniel Cabrerizo, Paula Urdalleta, Raúl Agut i Shana Jin) i un del CIEFMA (Diego Ruiz) de la UPC van resultar guanyadors del repte Dermachallenge, proposat per Almirall, al Healtech 2030 Innovation Challenge, sota el nom Gentledreams.

Gentledreams consisteix en un dispositiu de doble-doble capa. Una doble capa dermatològica amb un sensor que, en detectar una variació dels principals paràmetres fisiològics associats a un esdeveniment de rascat  (temperatura basal, ritme cardíac i cicle del son), s'activa alliberant calor. Alhora, un apòsit (un poloxamer) col·locat a la pell del pacient, en sentir aquesta calor, canvia de fase i allibera mentol, amb efecte fred. Aquesta combinació aconsegueix evitar que els pacients es despertin. D'altra banda, la segona doble capa digital, mitjançant una altra aplicació, permet als metges assistir telemàticament als pacients, i als usuaris compartir entre ells recomanacions i seguir-ne la pròpia evolució.

Un segon equip, ItchAway, també amb majoria del BBT (les estudiants de doctorat Mariola Cano, Nerea García de Albéniz i Sílvia Gómez) i l'estudiant de la Universitat de Lleida Maria Pau Pijoan, va acompanyar-los com a finalistes del mateix repte, que consistia a millorar el somni de les persones que pateixen picor crònica.

L'equip ItchAway va proposar com a solució una teràpia digital per a joves amb picor crònica per prevenir i entretenir durant un episodi de rascat gràcies a una app i un rellotge intel·ligent, així com un seguiment personalitzat de les zones afectades mitjançant un assistent virtual i fotografia.

El Healthech 2030 Innovation Challenge és un repte d'innovació organitzat per Xartec Salut. Un esdeveniment de 3 dies que ofereix l'oportunitat de resoldre reptes reals que contribuiran a millorar l'assistència sanitària i la qualitat de vida de les persones a través de la tecnologia, tot promovent la innovació disruptiva mitjançant la generació de noves idees sota metodologies d'innovació oberta en un ecosistema col·laboratiu entre estudiants, investigadors, pacients, empreses i hospitals.