Un estiu de congressos

Tot i que l'estiu és típicament època de vacances a casa nostra, el personal investigador del BBT no para mai, i durant aquests mesos han assistit a diversos congressos i fet divulgació dels resultats de la seva recerca.

Aquest estiu ha sigut intens per a lxs investigadorxs del BBT. Tot i que els mesos estivals són típicament època de vacances a Catalunya, són diverxs lxs investigadorxs que han assistit a conferències de caire nacional i internacional per tal de fer divulgació dels seus resultats de recerca.

Al juny-juliol, la Dra. Cristina Canal, el Dr. Francesco Tampieri i el Dr. Albert Espona van fer diverses presentacions orals i Plenàries a la 9th International Conference on Plasma Medicine (ICPM9) i 1st annual meeting of the COST Action "PlasTHER: Therapeutical Applications of Cold Plasmas"., celebrada a Jaarbeurs, Utrecht (Holanda) del 27 de juny a l'1 de juliol:

• C. Canal. Lessons learnt with plasma-treated liquid therapies for bone cancer: opportunities for Plasma Medicine. Plenary Lecture.
  • F. Tampieri, A. Espona Noguera, E. Bonnefoy, L. Scheid, C. Canal. Biocompatible Composite Hydrogels for Storage and Delivery of Plasma-Generated Reactive Species.
  • A. Espona-Noguera, F. Tampieri, C. Canal. Dual action of RONS/Biomolecule-loaded Hydrogels: Killing Cancer Cells and Enhancing Stem Cells Viability.

L'estudiant de doctorat Victor Chausse, dirigit per la Dra. Marta Pegueroles, va assistir a laTissue Engineering and Regenerative Medicine International Society (TERMIS) European Chapter Conference 2022, que va tenir lloc del 28 de juny a l'1 de juliol a Krakow (Polònia), amb la següent presentació pòster:

• V. Chausse, E. Casanova-Batlle, C. Canal, J. Ciurana, M. Pegueroles. Additive manufacturing and electrospinning as a dual fabrication strategy for biomimetic drug-eluting bioresorbable stents.

A nivell nacional, la Dra. Maria Pau Ginebra va dur a terme una presentació oral al XVI Congreso Nacional de Materiales, celebrat a Ciudad Real (Espanya) entre el 28 de juny i l'1 de juliol:

• Y. Raymond, M. Bonany, C. Lehmann, E. Thorel, R. Benítez, J. Franch, M. Espanol, X. Solé-Martí, M.C. Manzanares, C. Canal, M.P. Ginebra. Efecto de la nanotextura en andamios de fosfato de calcio impresos en 3D: interacción con las proteínas y formación ósea in vivo.

I la Nerea García de Albéniz, estudiant de Doctorat co-dirigida pel Dr. Carles Mas-Moruno (BBT) i el Dr. Emilio Jiménez (CIEFMA) va ser la representant de la Sociedad Española de Materiales (SOCIEMAT) al Best Mater Thesis Award durant la celebració del Junior Euromat 2022, entre el 19-22 juliol de 2022 a Coimbra (Portugal). La Nerea va resultar guanyadora del guardó amb la següent presentació:

• N. Garcia de Albeniz, E. Jiménez, J.J. Roa, C. Mas-Moruno. Laser-assisted surface modification of zirconia-based materials to guide osteoblast response for dental applications.

Ja a l'agost, l'estudiant de doctorat Claudia García Mintegui, co-dirigida per la Dra. Marta Pegueroles (BBT) i el Dr. José Luis Cortina (R2EM), va presentar la següent xerrada oral al 14th Symposium on Biodegradable Metals (BIOMETAL14), que es va dur a terme del 24 al 28 d'agost a Alacant (Espanya):

• C. García-Mintegui, I. S. Goncharov, L. Ortiz-Membrado, E. Jimenez-Piqué, M. Vedani, J. L. Cortina, M. Pegueroles. ECAP processing influence on the mechanical properties and the bacterial activity of Zn-2Ag alloys.

Finalment, el Dr. Carles Mas-Moruno va assistir al 36th European Peptide Symposium (EPS2022) & 12th International Peptide Symposium que va celebrar-se a Sitges (Espanya) entre el 28 d'agost i el 3 de setembre, on va presentar oralment la seva recerca més recent en:

• C. Mas-Moruno, Ll. Oliver-Cervelló, H. Martín-Gómez. Chemical tools to functionalize biomaterials with multifunctional bioactive peptides.