Patricia López i el seu taller "Biomaterials per a la regeneració de teixit ossi" formen part de la 16ª Festa de la Ciència

L'estudiant de doctorat Patricia López va oferir un taller sobre "Biomaterials per a regeneració de teixit ossi" a la 16ª Festa de la Ciència, organitzada per l'Ajuntament de Barcelona els passats 10-11 de juny de 2023.

L'estudiant de doctorat Patricial López va oferir un taller sobre "Biomaterials per a la regeneració de teixit ossi" a la 16ª Festa de la Ciència, organitzada per l'Ajuntament de Barcelona els passats 10-11 de juny de 2023.

Amb 176 activitats, 25 espais y mes de 150 entitats de la ciutat participants, totes elles relacionades amb la ciència i la seva divulgació, l'edició d'enguany ha estat una de les més multitudinàries.

La Patricia va impartir el seu taller de "Biomaterials per a la regeneració de teixit ossi" el dia 11 de juny a la Rambla Prim, amb la col·laboració de la Tihare Aroa Cortés Muñoz del Programa Prometeus, i el van poder gaudir persones de totes les edats, des de nens a gent grant, amb assistència majoritària en família.

El taller es va centrar els biomaterials (i més particularment, els hidrogels), que juguen un paper integral en la medicina d’avui dia, ja que restableixen la funció i faciliten la recuperació de les persones després d'una lesió o malaltia. Ens explica la Patricia López que "va ser un taller totalment pràctic on els participants van poder ser “científics durant un dia”. Tots els assistents van poder fabricar els seus propis hidrogels i conèixer una mica més sobre els biomaterials amb què els científics treballem dia a dia al laboratori". A més a més, el taller en sí va ser "un esdeveniment summament enriquidor i molt gratificant a nivell professional i personal. Apropar la ciència a tots els públics i incentivar noves possibles vocacions amb activitats i esdeveniments com aquest són un símptoma clar i evident que avancem en la direcció correcta".

La Patricia forma part dels projectes d'investigació Bio-TUNE: Fine tune of cellular behavior: multifunctional materials for medical implants (European Union's Horizon 2020 research and innovation programme under the Marie Skłodowska-Curie grant agreement No 872869) i SMARTGEL: Bioactive and multifunctional peptide-based hydrogels obtained by bottom-up self-assembly for advanced biomedical applications (AEI, PID2020-114019RB-I00), tots dos liderats pel professor i investigador Carles Mas-Moruno.