Nerea García de Albéniz s'emporta el FEMS Master Thesis Award

L'estudiant de doctorat del BBT Nerea García de Albéniz ha estat guardonada amb el FEMS Master Thesis Award 2022 durant el Junior EUROMAT 2022, amb el seu TFM "Laser-assisted surface modification of zirconia-based materials to enhance osteoblast response for dental applications".

Nerea García de Albéniz, estudiant de doctorat del BBT sota la supervisió del Dr. Carles Mas-Moruno i el Dr. Emilio Jiménez (CIEFMA), ha resultat guanyadora del FEMS Master Thesis Award 2022 que es va atorgar durant el Junior EUROMAT 2022, celebrat a Coimbra (Portugal) del 19 al 22 de juliol del 2022.

L'estudiant ha resultat premiada pel seu TFM sobre"Laser-assisted surface modification of zirconia-based materials to enhance osteoblast response for dental applications", que va dur a terme  com a estudiant del Master en Advanced Materials Science and Engineering - AMASE de la UPC, sota la direcció del Dr. Carles Mas-Moruno (BBT) i el Dr. Joan Josep Roa (CIEFMA).

L'objectiu plantejat a la tesi consistia en modificar la superfície de la zircona per crear una topografia que permetés controlar l'adhesió de les cèl·lules d'os. En concret, es va utilitzar un làser en règim nanosegon per crear línies paral·leles a la superfície de la zircona, i es va estudiar com afectaven aquests patrons en el comportament de les cèl·lules. A més, es van utilitzar diferents tècniques de caracterització per examinar les topografies creades amb el làser i per avaluar els canvis a la microestructura i les propietats mecàniques del material.

El premi està dotat amb 300 euros, patrocinats per l'empresa FlubeTech.