Membres del BBT disseminen els seus resultats de recerca a Conferències i Symposiums

Diversos membres del BBT han assistit a Conferències i Symposiums celebrats a Barcelona i Madrid durant els mesos de setembre i ocutbre.

Durant els mesos de setembre i octubre, diversos membres d'staff i estudiants de doctorat del BBT van assistir a Conferències i Symposiums de caire nacional i internacional, celebrats a Barcelona i Madrid.

D'una banda, es van presentar dos comunicacions pòster al 11th IBEC Annual Symposium, un esdeveniment que reuneix experts internacionals d'alt nivell enun fòrum obert per a discussions interdisciplinàries i creació de xarxes de recerca:

Ll. Oliver-Cervelló, M.-P. Ginebra, C. Mas-Moruno. The synergy of RGD and BMP-2 mimetic peptide improves mesenchymal stem cell adhesion and osteogenic differentiation (Projecte MIMESIS del MINECO, Dr. Carles Mas-Moruno).

M. Mateu, J. Tornín, M.-P. Ginebra, C. Canal. Cold Atmospheric Plasma activated Ringer's solution reduces cell viability on human osteosarcoma cells (Projecte ERC APACHE, Dra. Cristina Canal).

De l'altra, es va col·laborar amb una comunicació oral i una altra en format pòster al XLI Congreso de la Sociedad Ibérica de Biomecánica y Biomateriales SIBB, que aquest any comptava amb diversos workshops d'Impressió i Bioimpressió 3D en l'àrea de la Biomedicina i els Biomaterials, com a principal novetat:

Ll. Oliver-Cervelló, M.-P. Ginebra, C. Mas-Moruno. Multifunctional peptide platform to study the synergy of bioactive peptides in cell response (Projecte MIMESIS del MINECO, Dr. Carles Mas-Moruno).

M. Punset, J. Guillem-Martí, M. Ortiz-Hernández, D. Rodriguez, A. Lousa, Raül Bonet, Jordi Òrrit, J. Caro, E. Rupérez. Estudio de recubrimientos avanzados de carbono amorfo (DLC) para aplicaciones biomédicas (Projecte BIOPLASMA del MINECO, Dra. Elisa Rupérez).

A més a més, la Dra. Maria-Pau Ginebra, va oferir una Xerrada Convidada sobre “Biomimetic calcium phosphates: tailoring biomaterial properties for bone regeneration”

Finalment, van ser moltes les investigadores assistents i participants al V Congreso Hispano-Luso de Cerámica y Vidrio / LVI Congreso Nacional de la SECV, una oportunitat única per fomentar les relacions entre l'àmbit acadèmic i industrial dels sectors ceràmic i del vidre d'Espanya i Portugal, i fomentar la participació activa de joves investigadors.

La Dra. Maria-Pau Ginebra va ser la responsable d'organitzar el Thematic Symposium on Ceramics and Glasses for Medical Applications.

En Yago Raymond, qui està realitzant el seu Doctorat Industrial sota la supervisió de la Dra. Maria Pau Ginebra (BBT) i l'empresa Mimetis Biomaterials, va impartir la Lesson III: 3D-printed patient-specific bone graft substitutes: Industrial flow chain, un curs consistent en cinc classes tutorials, on els alumnes van tenir l'oportunitat d'entrar en contacte amb els darrers avenços en impressió 2D i 3D per a ceràmica i vidre: S. Raymond, A. Chinea, Y. Maazouz, M.-P. Ginebra. 3D printed CaP patient-specific bone graft substitutes: Industrial flow chain.

Finalment, es van presentar les següents comunicacions orals:

M. Espanol, M.Bonany, M.Alcaina, Z.Zhitong, M.P. Ginebra. Understanding the cytotoxicity of hydroxyapatite doped nanoparticles on osteosarcoma cells (Projecte PORE4BONE del MINECO, Dra. Maria Pau Ginebra).

J.M. Sadowska, J. Guillem-Marti, M. Espanol, C. Stähli, N. Döbelin, M.P. Ginebra. In vitro cell response to biomimetic calcium deficient hydroxyapatite: concerns and challenges (Projecte PORE4BONE, Dra. Maria Pau Ginebra).

J.Minguela, A. García, L.Llanes, M.P.Ginebra, C.Mas-Moruno, J.J.Roa. Grinding of biomedical yttria-doped zirconia as a surface finishing technique: microstructural, mechanical and biological characterization (Projecte MIMESIS del MINECO, Dr. Carles Mas-Moruno).

J. Konka, S. Raymond, Y. Maazouz, M.P. Ginebra. Development of biomimetic hydroxyapatite bone grafts by 3D direct ink writing (Projecte MAXIBONE DEL H2020, Dra. Maria Pau Ginebra).