Maria Pau Ginebra recull l'acreditació del CCEM com a Unidad de Excelencia María de Maeztu

10/09/2024

La Dra. Maria Pau Ginebra, Directora científica del Centre de Recerca en Ciencia i Enginyeria Multiescala de Barcelona (CCEM) de la UPC, va rebre l'acreditació com a Unidad de Excelencia María de Maeztu que atorga el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades a través de l'Agencia Estatal de Investigación, de mans de la ministra de Ciencia, Innovación y Universidades, Diana Morant.

El passat 5 de setembre, la Dra. Maria Pau Ginebra, Directora científica del Centre de Recerca en Ciencia i Enginyeria Multiescala de Barcelona (CCEM) de la UPC, acompanyada a l'acte pel vicerrector de Recerca de la UPC Jordi Llorca, va recollir l'acreditació com a Unidad de Excelencia María de Maeztu que atorga el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades a través de l'Agencia Estatal de Investigación (AEI).

L'acte de lliurament va tenir lloc a Madrid, durant l'Assemblea General de l'Alianza SOMMa, que agrupa tots els centres i les unitats de recerca d'Espanya que han obtingut l'acreditació Severo Ochoa i María de Maeztu des del 2018 fins a l'actualitat. L'acte va estar presidit per la ministra de Ciencia, Innovacióm y Universidades, Diana Morant, qui també va fer entrega de les acreditacions.

Gràcies a aquesta acreditació com a Unidad de Excelencia de l'AEI, el centre rebrà una subvenció d'aproximadament 3M d'euros en quatre anys, per dur a terme programes de recerca i de formació estratègics per al refermament del centre com a unitat d'excel·lència en recerca. Aquest finançament, doncs, permet enfortir lorganització, la planificació estratègica de la recerca i el foment de les bones pràctiques en la gestió dels centres receptors. Així mateix, també pretén incrementar la visibilitat dels centres i les unitats d'excel·lència, internacionalització, atracció i contractació de talent investigador jove.

El CCEM, que està ubicat al Campus Diagonal-Besòs, realitza recerca, desenvolupament i innovació en micro i nanoenginyeria, nanotecnologia i nanociència de materials.