La Dra. Maria Pau Ginebra, Premi ICREA Acadèmia

La Generalitat de Catalunya reconeix l’excel·lència investigadora de Maria Pau Ginebra, Catedràtica de Ciència dels Materials i directora del Grup de Recerca de Biomaterials del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica de la UPC, per segon cop consecutiu, amb una distinció ICREA Acadèmia en l'àrea de tecnologia i enginyeria.

La investigadora Maria Pau Ginebra, Catedràtica de Ciència dels Materials, és una de les 29 persones reconegudes amb la distinció ICREA Acadèmia de la Generalitat de Catalunya en l'edició 2013, que distingeix la tasca de recerca en una universitat pública catalana.

L'àmbit de recerca de Maria Pau Ginebra, professora del Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), és el disseny de nous biomaterials per a la medicina regenerativa i l’alliberament controlat de fàrmacs, especialment en el camp de la regeneració òssia.

El lliurament d’aquestes distincions, en la seva sisena edició, va tenir lloc el 2 de setembre de 2014, en un acte presidit pel conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, acompanyat del secretari d'Universitats i Recerca, Antoni Castellà, i del director de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), Jaume Bertranpetit. Amb el reconeixement com a investigadors ICREA Acadèmia, els 29 professors guardonats rebran 40.000 euros cadascun. Aquestes distincions estan destinades exclusivament al professorat universitari que fa recerca a la universitat i, en especial, al que es troba en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora.

És la segona vegada que la Dra. Ginebra rep aquest guardó, havent estat premiada en la 1ª Edició d'aquests premis. En aquella edició, la del 2008, un total de 160 professors de les universitats públiques catalanes van rebre el premi per finançar les seves investigacions, considerades punteres en els seus respectius àmbits. Els 40 primers guardonats, entre els que es trobava la Directora del BBT, Maria Pau Ginebra,  van ser elegits per un comitè internacional que va valorar les seves publicacions en els últims anys, el caràcter innovador dels seus treballs i altres mèrits habituals en els concursos científics.