Maria Godoy i Jordi Guillem, investigadors Ramón y Cajal al BBT

La Dra. María Godoy Gallardo i el Dr. Jordi Guillem Martí, ambdós membres del grup de recerca en Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits, aconsegueixen dos Ajuts per a Contractes Ramón y Cajal de l'Agencia Estatal de Investigació n (AEI) per consolidar la seva carrera investigadora a la UPC.

La Dra. María Godoy Gallardo (Granollers, 1983) i el Dr. Jordi Guillem Martí (Linyola, 1981) han aconseguit dos Ajuts per a Contractes Ramón y Cajal en la Convocatòria 2023 de l'Agencia Estatal de Investigació n (AEI).

La Dra Godoy-Gallardo es va llicenciar en Química per la Universitat de Barcelona (UB) l'any 2008 i en Enginyeria de Materials per la UB/UPC el 2009. Va cursar el Màster en Enginyeria Biomèdica a la UPC (2011) i es va doctorar al BBT (UPC9 l'any 2015 gràcies al seu treball en el desenvolupament de diversos recobriments antibacterians per a implants dentals per prevenir la periimplantitis. Més tard, es va traslladar a la Universitat Politècnica de Dinamarca (DTU) on va aconseguir una beca DFF Mobilex COFUND. Posteriorment, va tornar a Espanya amb una Beca Beatriu de Pinòs associada a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC). En la actualitat, és investigadora Postdoctoral sènior al BBT, dins de l'ERC Advanced Grant BAMBBI liderada per la Prof. Maria-Pau Ginebra.

El Dr. Guillem-Martí va estudiar Bioquímica (2005) i Biologia (2011) a la UB. Va realitzar la seva tesi doctoral a la Unitat de Recerca Biomèdica, al Institut de Recerca Vall d’Hebron (2006-2010), basada en el coneixement del procés d’iniciació i formació de la hèrnia incisional abdominal mitjançant la identificació de les alteracions cel·lulars i moleculars que afecten als teixits que conformen la paret abdominal, així com el coneixement de la resposta cel·lular al tractament mitjançant biomaterials per identificar las rutes implicades en la biointegració.  Finalitzat el seu doctorat, es va unir al grup de recerca en Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits (BBT, 2010) com a Investigador PostDoctoral. En els darrers anys, ha aconseguit una beca Personal Investigador Doctor Junior (PDJ2014) de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) i una Marie Sladowska Curie que li va permetre passar dos anys a la Universitat de Washington (USA). En l'actualitat, gaudeix d'una beca María Zambrano (AEI) al BBT.

Tots dos investigadors s'incoporaran com a Investigadors Ramón y Cajal del nostre grup de recerca al Departament de Ciència i Enginyeria dels Materials de la UPC.