La Dra. Maria Pau Ginebra, Investigadora ICREA Acadèmia 2018

La Generalitat de Catalunya reconeix l’excel·lència investigadora de Maria Pau Ginebra, Catedràtica de Ciència dels Materials i directora del Grup de Recerca de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits de la UPC, per tercer cop consecutiu, amb una distinció ICREA Acadèmia en l'àrea de tecnologia i enginyeria.

La investigadora Maria Pau Ginebra és una de les 45 investigadores del sistema universitari català reconegudes amb la distinció ICREA Acadèmia de la Generalitat de Catalunya en l'edició 2018, que distingeix la tasca dels investigadors més actius, amb el fi d'incrementar la seva recerca. Aquestes distincions estan destinades exclusivament al professorat universitari que fa recerca a la universitat i, en especial, al que es troba en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora.

L'àmbit de recerca de Maria Pau Ginebra, professora del Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgicaa l’Escola d’Enginyeria Industrial de Barcelona Est (EEBE) és el disseny de nous biomaterials per a la medicina regenerativa i l’alliberament controlat de fàrmacs, especialment en el camp de la regeneració òssia.

És la segona vegada que la Dra. Ginebra rep aquest guardó, havent estat una de les premiades en la 1ª Edició d'aquests premis. En aquella edició, la del 2008, un total de 40 professors de les universitats públiques catalanes van rebre el premi per finançar les seves investigacions, considerades punteres en els seus respectius àmbits. Els 40 primers guardonats, entre els que es trobava la Directora del BBT, Maria Pau Ginebra,  van ser elegits per un comitè internacional que va valorar les seves publicacions en els últims anys, el caràcter innovador dels seus treballs i altres mèrits habituals en els concursos científics. En la segona edició, van ser 29 guardonats. I en l'edició d'enguany, han sigut un total de 45 els distingits amb aquesta acreditació.