La divulgació de la ciència, una prioritat

Durant aquesta setmana, diverses investigadores del BBT han dut a terme tasques de divulgació de la ciència, com ara la participació en tres vídeos de Youtube on, d'una banda, expliquem la recerca que es du a terme al BBT i, de l'altra, fem palés la diversitat que impera a la UPC.

La divulgació científica és una de les missions de les investigadores que formen part del Grup de Recerca en Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits de la UPC.

En aquest sentit, són molts els membres del BBT que duen a terme tasques de divulgació; des de workshops a instituts a xerrades en diferents esdeveniments, participació en campanyes de reds socials o entrevistes a mitjans de comunició i participació en programes radiofònics i televisius.

La setmana passada, precisament, es van estrenar tres vídeos divulgatius amb participació de diverses investigadores del BBT.

D'una banda, la Prof. Maria-Pau Ginebra ens explica, de manera didàctica i divertida, què és l'enginyeria de teixits i com podem guiar les cèl·lules del nostre cos per tal que es comportin d'una determinada manera. El vídeo forma part de la sèrie "Sciencescapes", creada per l'Escola d'Enginyeria Barcelona Est (EEBE) de la UPC per apropar la ciència a la societat.

De l'altra, l'estudiant de doctorat industrial Linh Johansson, amb aparicions breus de David Piñera i Patricia López, forma part del vídeo "No matter where, UPC is there" de la UPC, on investigadores de diferents punt del planeta coincideixen a la nostra universitat, una institució oberta i cosmopolita on tothom és benvingut.

Finalment, la investigadora ERC i Premi ICREA Cristina Canal és una de les protagonistes i principal punt d'interès del vídeo "Welcome to UPC". Com a curiositat, són algunes més, les cares conegudes que podeu "buscar" i trobar en aquesta presentació institucional de la nostra universitat.