I am a PhD, now what?

El passat 7 de març va tenir lloc la jornada "I am a PhD, now what?", organitzada pel BBT, i adereçada a estudiants de doctorand i postdocs joves, amb la intenció de donar una visió global de les sortides professionals un cop finalitzats els estudis de doctorat, des del punt de vista de professionals en diferents àmbits.

"I am a PhD, now what" va ser una jornada on ex-doctorands del BBT, ara professionals de la indústria i l'acadèmia, van donar la seva visió sobre l'apassionant món de les possibilitats professionals un cop finalitzat el doctorat, compartint la seva experiència professional, amb un enfocament especial en les àrees de HealthTech i Biomaterials.

Va obrir la sessió la Dra. Anna Díez, investigadora María Zambrano al BBT, qui va explicar les pros i les contres de fer carrera acadèmica, una opció professional plena d'obstacles i molt competitiva, per a persones que estimen el coneixement i la ciència.

La va seguir el Dr. Martin Koch, un gran showman que va encandilar l'audiència amb una presentació sobre creixement personal i professional en diferents àmbits com la investigació, el disseny, la docència o el tractament de dades per al sector públic. En Martin va enfatitzar de manera especial la importància de cultivar les relacions personals i professionals al llarg de la vida.

Posteriorment, el Dr. Sebastián Idelsohn va comunicar un  missatge clar: s'ha de prendre la por a provar, perquè el pitjo que pot passar és que no t'agradi, i axiò no és greu. S'ha d'aprendre de cada experiència i deixar-se portar fins a la següent.

Més endavant, la Dra. Mar Bonany va resaltar la importància de prendre les teves propies decissions professionals, independentment de les opinions o expectatives dels altres, tot i que a priori pugui resultar difícil. Si tens clar on vols arribar professionalment, fes el que calgui (Masters, cursos, pràctiques...) per aconseguir-ho, no importa els títols que tinguis si no són els adequats.

Per acabar, la Dra. Claudia García-Mintegui va oferir un un al·legat sobre el treball al sector industrial i la importància de traduir les competències adquirides a un format més accessible per als possibles ocupadors.

Va tancar la sessió la Noelia Aparicio, organitzadora de la jornada, amb un resum dels temes comuns tractats durant la tarda: la importància d'escoltar-nos a nosaltres mateixos, analitzar els nostres interessos i desitjos, i treballar en aquella direcció, així com la necessitat de tenir una xarxa d'amics i companys de feina, i cultivar de manera constant les nostres relacions. Finalment, la valentia de canviar de direcció o de seguir exactament en la mateixa, en funció del que necessitem en cada moment.

La jornada va comptar amb el recolçament de l'Oficina de Doctorat de la UPC.