El Prof. Ashraf F Ayoub i la Dra. Sahba Mobini visiten els laboratoris del BBT

El Prof. Ashraf F Ayoub (University of Glasgow, UK) i la Dra.Sahba Mobini (CSIC), investigadors convidats pel BBT a les seves instal·lacions del Campus Diagonal Besòs, on van aprofitar per oferir dues xerrades als membres del grup de recerca.

El Prof. Ashraf F Ayoub (University of Glasgow, Regne Unit) és actualment el líder del grup escocès d'investigació craniofacial, al capdevant d'un grup de recerca que estudia deformitats facials amb els últims avenços en imatge 3D. El Prof. Ayoub és el cirurgià en cap d'un equip que inclou ortodoncistes, tecnòlegs, psicòlegs, informàtics i estadístics per investigar malformacions facials mitjançant la utilització dels recents avanços de bioenginyeria òssia per a la reconstrucció maxilofacial.

El Prof. Ayoub va oferir una xerrada sobre "Bioenginyeria òssia: del laboratori als pacients", parlant dels reptes en l'enginyeria de  teixits i la regeneració òssia des del punt de vista clínic.

La Dra. Sahba Mobini és investigadora postdoctoral (MSCA-IF) a l'Instituto de Micro y Nanotecnología, IMN-CNM, CSIC (Espanya). La seva recerca principal se centra en el disseny i l'enginyeria de sistemes per imitar les característiques del microambient cel·lular per guiar els processos cel·lulars i les respostes regeneratives. Ha estat estudiant el paper d'ES en la regeneració de teixits des de 2014 i des d'aleshores ha desenvolupat un bioreactor per lliurar el camp elèctric requerit a les cèl·lules en cultius 2D i 3D. Actualment, està investigant l'aplicació d'ES per controlar les respostes regeneratives de les cèl·lules i desenvolupar productes terapèutics i protocols, així com models diagnòstics ex vivo.

La Dra. Mobini va fer una xerrada sobre l'"Estimulació elèctrica per a la regeneració de teixits" a tots els membres del BBT.