El BBT triomfa a la competició #HiloTesis de la UPC

David Piñera i Miguel Mateu, tots dos estudiants de doctorat del BBT, 1r i 2n classificats a la competició #HiloTesis de la UPC. Piñera representarà la nostra universitat a la final estatal del concurs, convocat per la Xarxa de Divulgació i Cultura Científica (RedDivulga) de la Comissió Sectorial de I+D+i de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

Fa una setmana que la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) va seleccionar els tres millors fils de Twitter de la segona edició del concurs de divulgació científica #HiloTesis, promogut a la UPC per l'Escola de Doctorat.

La iniciativa, convocada per Crue Universidades Españolas, en col·laboració amb la Red de Divulgación y Cultura Científica (RedDivulga) de la Sectorial Crue–I+D+i, està adreçada a estudiantxs de doctorat i doctoradxs recents que han d'explicar, en un màxim de 20 tuits enllaçats en un fil, la investigació que desenvolupen.

El primer classificat, i representant de la UPC a la final estatal del concurs, va ser David Piñera. Piñera és estudiant del programa de doctorat en Enginyeria Biomèdica i està desenvolupant la seva tesis en "Recobriments de biomaterials de doble acció amb propietats antibacterianes i integració de teixits", sota la direcció del Prof. José María Manero i la Dra. Judit Buxadera. En el seu #hilotesis, el David detalla, amb un to proper i entenedor, la seva recerca, centrada en analitzar la viabilitat d'utilitzar la plata en implants ossis, per les seves propietats antibacterianes.

Com a segon classificat tenim l'estudiant Miguel Mateu, qui forma part de l'equip del projecte ERC APACHE. Ell també és estudiant del programa de doctorat en Enginyeria Biomèdica, i du a terme la seva tesis doctoral (que es presentarà en un mes) sobre l'"Avaluació dels efectes biològics dels plasmes atmosfèrics en el càncer d'os", sota la direcció de la Dra. Cristina Canal i el Dr. Juan Tornín. El Miguel ha explicat al seu #hilotesis com investiga si és possible tractar els tumors ossis amb l'ús de plasmes atmosfèrics de baixa temperatura i eliminar les cèl·lules mares cancerígenes presents en aquest tipus de tumors.