Domini del BBT a les competicions de l'Escola de Doctorat de la UPC

Milica Zivanic i Sílvia Gómez, totes dues estudiants de doctorat del BBT, 1ra i 3a classificades a la competició "Presenta la teva tesis en 4 minuts" de la UPC. Zivanic representarà la nostra universitat a la final del concurs, que es celebrarà al CaixaFòrum Lleida el 22 de juny. La Patrícia López, que també és doctoranda al nostre grup de recerca, va ser la guanyadora del #HiloTesis 2023 i representarà la universitat a nivell estatal.

El passat divendres, l'Escola de Doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) va seleccionar les tres millors presentacions de la competició "Presenta la teva tesis en 4 minuts", així com el millor fil de Twitter de la tercera edició del concurs de divulgació científica #HiloTesis.

Milica Zivanic, estudiant de doctorat del BBT, ha resultat escollida com a representant de la UPC al concurs "Presenta la teva tesi en 4 minuts", organitzat per la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, amb el suport de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu del concurs és plantejar alxs estudiantxs de doctorat, de qualsevol disciplina científica, el repte d'explicar la seva recerca durant un temps màxim de 4 minuts, amb un llenguatge senzill i fàcilment comprensible, per a un públic general.

La Milica va ser triada com a representant de la UPC en la final institucional del concurs 'Presenta la teva tesi en 4 minuts', en la qual hi participen les 12 universitats catalanes, i que es celebrarà a Lleida el dia 22 de juny. Si vols saber més sobre la tesis de la Milica, "Lluitant contra el càncer amb plasma i hidrogels" (co-dirigida per la Dr. Cristina Canal i el Dr. Abraham Lin (Universiteit Antwerpen), pots mirar el seu vídeo-presentació ("Cancer treatment written in the stars") aquí ⬇️

Silvia Gómez, per la seva banda, va resultar la tercera classificada del concurs. La Silvia és doctoranda del Prof. José M. Manero. Pots saber més sobre la seva tesis, "Disseny d'una kerapròtesis de còrnia amb capacitat antibacteriana i antifròtica" en el seu vídeo-presentació ⬇️

Finalment, pots veure-les presentar en directe la seva tesis en 4 minuts el passat divendres (minut 1:16:10 per a la Milica i 1:25:00 per a la Sílivia) ⬇️

La guanyadora de la competició #HiloTesis, i representant de la UPC a la final estatal del concurs, va ser Patricia López. López és estudiant del programa de doctorat en Enginyeria Biomèdica i està desenvolupant la seva tesis sobre "Hidrogels multifuncionals per a teràpies regeneratives avançades", sota la direcció del Dr. Carles Mas-Moruno. En el seu #hilotesis, la Patrícia detalla, amb un to proper i entenedor, la seva recerca, centrada en el desenvolupament d'hidrogels multifuncionals en els projectes "Bio-TUNE: Fine tune of cellular behavior: multifunctional materials for medical implants" (finançat per la UE, Horizon 2020 research and innovation programme MSCA grant agreement No 872869) i "SMARTGEL: Bioactive and multifunctional peptide-based hydrogels obtained by bottom-up self-assembly for advanced biomedical applications" (AEI, PID2020-114019RB-I00), tots dos liderats pel Carles Mas-Moruno..

La iniciativa, convocada per Crue Universidades Españolas, en col·laboració amb la Red de Divulgación y Cultura Científica (RedDivulga) de la Sectorial Crue–I+D+i  la Fundación Ignacio Larramendi, que per primera vegada ha dotat el premi amb una remuneració econòmica, està adreçada a estudiantxs de doctorat i doctoradxs recents que han d'explicar, en un màxim de 20 tuits enllaçats en un fil, la investigació que desenvolupen.