El Dr. Carles Mas aconsegueix una Beca PostDoctoral Ramón y Cajal del MINECO

El Dr .Carles Mas, membre del grup de recerca en Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits, aconsegueix una Ajuda per a Contractes Ramón y Cajal del Ministeri d'Economia i Competitivitat (MINECO) del Govern d'Espanya.

El Dr. Carles Mas (Andorra, 1981) ha aconseguit una Beca PostDoctoral Ramón y Cajal 2015 del Ministeri d'Economia i Competitivitat (MINECO) del Govern d'Espanya.

Va estudiar Química a la Universitat de Barcelona (UB) i a la Victoria University of Manchester (Manchester, UK). Un cop graduat, va aconseguir una beca de Doctorat al Laboratori del Dr. Albericio, a l’Institut de Recerca en Biomedicina (IRB) de la UB. La seva Tesis es centrava en el disseny i síntesi de pèptids amb capacitat per neutralitzar endotoxines bacterials com a agents terapèutics per al tractament de sepsis. Com a part de la seva formació doctoral, va realitzar una estada de recerca al grup del Med. Dr. D. Kasper, al Channing Laboratory de la Harvard Medical School (Boston, USA). A més a més, va guanyar el “XV Premi 2011 Claustre de Doctors de la Universitat de Barcelona” per la millor Tesis Doctoral de la Universitat de Barcelona l’any 2009. Un cop acabat el seu Doctoral, va unir-se al grup del Prof. Horst Kessler a la Technische Universität München (TUM) (Munich, Germany), en qualitat d’Investigador Postdoctoral. El seu principal focus de recerca va ser el disseny i síntesi de lligams d’integrines molt actives i selectives per a aplicacions en teràpies oncològiques i biomaterials.

El Dr. Mas va integrar-se com a part de l'equip d'investigació grup de recerca en Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits de la UPC l'any 2011 i, des de llavors, ha aconseguit una Beca de Postgrau Beatriu de Pinós (Generalitat de Catalunya) i una Marie Curie Career Integration Grant (Unió Europea).

D'altra banda, el Dr. Carlos Mas és el segon membre del BBT en aconseguir un Ajut Ramón y Cajal, doncs la Dra. Cristina Canal en va aconseguir un altre a l'any 2013.